Bent Mikkelsen fra Grenå har for nylig været udsat for, at hans telefonselskab krævede ekstra betaling for at udbedre en fejl straks, frem for at skulle vente i 14 dage. Det er han så utilfreds med, at han skriver følgende:
”Som bruger af ét af vore større telefonselskaber fik jeg torsdag aften dén irriterende oplevelse, at telefonen simpelt hen var totalt død.
Det er heldigvis ikke noget, der sker dagligt, ja jeg tror endda, det er år siden, det er sket. Men da har det bare været et opkald til 147, og dagen efter var dén sag i orden. Tip-top service. En service, telefonselskabet fortsat reklamerer med og tilbyder mig i en lind strøm af breve.
Min opfattelse af dette selskabs service led imidlertid et alvorligt knæk, da jeg selv samme aften ringede til fejlkontoret, nu bare med flere gange 80 foran. En meget formel kvinde bad mig tage alle telefonstikkene ud til alle vore telefoner i huset, så hun kunne måle ledningerne igennem.
Jeg fik hér at vide, at der var noget galt med linjen, og at de kunne komme og reparere – om 14 dage.
Min forbavselse var noget stor – det var ikke dén service, jeg var vant til. På forespørgsel om de ikke kunne komme før, var svaret: ”Jo, hvis De tegner en forsikring, så kan vi komme i morgen.”
Jeg véd, at selv samme telefonselskab har afskediget temmelig mange af deres servicemedarbejdere, fordi der efter ledelsens udsagn ikke var arbejde nok til dem.
Det er så bare ærgerligt, at det kommer til at gå ud over min telefonforbindelse, men det er der ikke noget at gøre ved.
Mere ærgerligt er det for de mennesker, der gerne vil i forbindelse med mig og så opdager, at telefonen bliver ved med at melde optaget.
Det er ikke fordi, hverken min kone eller jeg er nogle snakkehoveder, men fordi der en en dårlig service fra mit telefonselskab. Jeg tegner nemlig ikke en ekstra forsikring for at få en bedre service end andre.”
Skrevet af det socialdemokratiske amtsrådsmedlem, Bent Mikkelsen fra Grenå, i Randers Amtsavis lørdag d. 15. maj
Kilde: Randers Amtsavis
Rex