Rosenholmportalen.dk

Tak til
 






  
05/05 2023

Nu er det sket igen – Anholt-færgen kunne ikke sejle hjem!

Nu er det sket igen-igen - Anholtfærgen kunne ikke sejle hjem p.g.a. tekniske problemer. Sidst det var galt var i forrige uge (uge 49), hvor vi var uden færge fra tirsdag til fredag. Hvilket betyder, at der ikke kommer post og varer til øen i den periode. (Der var godt nok sat en fiskekutter ind tirsdag aften, men den glemte posten!).

Vi holdt klar ved færgen d. 13/12 kl. 11.30 som man skal og glædede os til at komme hjem efter et par dage på fastlandet. Vi får så den besked af en anden øbo, at færgen ikke sejler hjem.
Vi troppede op på færgekontoret for yderligere information.
Men sikken en behandling, vi fik der, den var slet ikke særlig god! Vi kan dog få lov at afgive telefonnummer, så vi kan blive ringet op, hvis der bliver aflysning af den planlagte afgang dagen efter, som de så frækt omtaler som ekstratur, bare fordi den ligger på en onsdag, hvor færgen normalt ikke sejler. Der er flere der spørger, om hvorvidt der indsættes en kutter, så vi kan komme hjem og passe vores arbejde, men det komme ikke på tale.
Jeg synes, behandlingen af os kunder er under al kritik. Jeg stod og forklarede, at jeg rent faktisk havde et job, jeg skulle møde ind på næste morgen, men det svar jeg fik lød således: (citat) »Det var da dejligt, så får du jo en ekstra fridag«. Det kan man ikke stå og sige til en kunde, der uforskyldt er strandet i Grenaa.
Ydermere synes jeg, at det er dårlig kundeservice, at der ikke engang bliver spurgt, om man har overnatningsmuligheder. Det mindste var vel at spørge os. De kunne evt. som et plaster på såret tilbyde os en middag eller lignende på deres regning.
Det næste, jeg er utilfreds med er informationsniveauet. Det er alt for lavt, eller rettere sagt, så mangler der officiel information. I forrige uge (uge 49) kom der ingen opslag om, hvad problemet var, eller hvilken tidshorisont der var på problemet. Hvis man ikke ved noget, så synes jeg, at man burde lave et opslag, der siger, at der er problemer, men at de ikke kan sige, hvornår de er løst. En fax til eks. Brugsen kunne være en løsning - der kommer mange jo forbi. Ydermere så har Anholt færgefart en fin hjemmeside, hvor der er en rubrik til samme formål, men sidste gang stod der intet overhovedet.
Jeg synes færgeselskabet står til dumpekarakter i alle henseender! Jeg synes ikke de lever op til de fine ord, der blev sagt på borgermødet på Anholt, hvor Inge Lise Riis sagde, at de gerne vil fremme samarbejdet og dialogen med os.
Det synes jeg ikke, at dette tilfælde gør, men Inge Lise Riis har sagt, at vi bare skal ringe eller skrive, hvis der er et problem, så finder vi en løsning. Derfor har hun også modtaget dette indlæg via mail.

Med venlig hilsen
Anita Toft Jensen
Nordstrandvej 1
Anholt

Kilde: grenå bladet

charlotte


 

Tak til
 

Kort Nyt

Indsend dine egne nyheder og læserbreve til:
nyheder@djurslands.net

Vi mangler frivillige, der har lyst til at arbejde med nyheder på hele Djursland. Skriv til redaktion@djurslands.net hvis du vil give en hånd med.

Nyhedsstrøm

RSS nyhedsstrøm
Hent nyhederne fra din egen nyhedslæser eller vis dem pÃ¥ din hjemme­side.

Net Nyt
Problemer med din opkobling? - Check Netstatus her

Download programmer for sikring af din PC - her

Brug for antispam til din mailserver - antispam